Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
Відгуки про ІІ зимову школу молодих бібліотекарів УБА
10.02.2015
  1. Вікторія  

    Школа молодих бібліотекарів – суперпроект, у якому варто взяти участь хоча б раз, щоб оцінити оригінальний формат навчання. Корисна інформація у поєднанні з дозвіллям помноженим на веселу активну та креативну команду учасників дає фантастичний результат. Раджу! 😉

  2. Юлія Крамарєва  

    Приїхав в Ізкі, заряди мізки!
    З 2 по 5 лютого в Закарпатській області на території Еко – курорту «Ізкі» пройшла II Зимова школа молодих бібліотекарів «Ne-формат», організована Українською бібліотечною асоціацією, зокрема, Молодіжною секцією УБА.
    Мені пощастило також стати однією з учасниць цієї школи. Цього разу ми вчилися рекламі та піару. Програма школи була викладена у вигляді тренінгів як визнаних лідерів бібліотечної справи – організаторів школи Бояринової О.Є. (PR – менеджер УБА, голова Молодіжної секції УБА, тренер ГТЦ), Вірстюка М.М. (завідувача відділу новітніх технологій Івано-Франківської ОУНБ ім. І. Франка, член Президії УБА, тренер ГТЦ), Лугової Л.А. (директор Львівської обласної бібліотеки для дітей, член Президії УБА, заслужений працівник культури України), Барабаш С.І. (кандидат наук з соц. комунікацій, вчений секретар Науково – технічної бібліотеки ім. Г.І. Денисенка НТУУ «КПІ», голова Секції з адвокації УБА ), так і тренерів – членів Молодіжної секції УБА: Яскульської А., Земляного А., Дворної Г., Пойди В., Мірчука С., Дейч Д., Чепурко Ю.,Польової В.
    Я проводила міні-тренінг «Мотивація бібліотекаря як запорука його професійного розвитку». Ми говорили про формулу особистої Супер Мотивації бібліотекаря. Я поділилася з колегами ідеєю відомого тренера Антона Макуріна, яка свого часу мені дуже допомогла.
    Описати все неможливо, ця стаття і так, обіцяю, буде задовга. Особливо мені сподобалися тренінги від Польової Вікторії «Генерування ідей, стимулювання креативності» та Пойди Василя – Мірчука Сергія «Створення рекламних макетів у Photoshop, Gimp та AdobeInDesign», мабуть тому, що вони були дуже практичними. Я присягаюся освоїти Photoshop і вже зараз застосовую «метод капелюхів» від Польової.
    В перший день усіх новеньких було урочисто прийнято до школи. Зі школярів було сформовано 3 команди, кожна з яких повинна була до кінця навчання зробити обов’язкові завдання: розробити імідж сучасного бібліотекаря, написати прес-реліз про подію, створити «вірусне» відео, розробити план піар-компанії, створити фото-мотиватори, облаштувати на території курорту поличку буккросингу «Книга в тренді».
    Я у складі команди розробляла імідж бібліотекаря та займалась буккросингом. В процесі я багато дізналася про командну роботу, хоча більше про те, якою вона бути не повинна. Керівник не має брати відповідальність за проект, якщо він не впевнений, що зможе втілити його до кінця. Ще дуже важливо, щоб команда сприймала керівника як лідера. Але я також дізналась, що члени команди мають здатність самоорганізовуватись, беруть на себе відповідальність у критичний момент, з’являється неформальний лідер, такий, як моя колега Ірина Козачук з Добропілля, і успішно доводять справу до кінця. Ну що ж, для того ми й навчаємось, щоб не допускати помилок у роботі.
    Головною ідеєю нашого буккросингу була екологія, адже ми знаходились на території мальовничого еко-курорту. Символом його стали дерев’яні «еко-буки», які придумала Ганна Цироніна з Чернівців, а девізом заклик «Приїхав в Ізки – заряди мізки» авторства Люди Данилюк з Луцька. На території курорту були розміщені вказівники з емблемою «Книга в тренді» та закликами: «Меню для книгоїда», «Еко – курортний роман», «На санчатах до книжок», «Хочеш мати гарний look, забери з собою book», «Don’t worry, take a story» тощо, тому що література у нас була найрізноманітніша: від любовних романів і дитячих віршиків до путівників і книг англійською мовою. Адже учасники школи отримали завдання привезти з собою декілька книжок
    Щодо іміджу бібліотекаря, то наша команда дійшла висновку, що бібліотекар не має носити уніформу, проте дотримуватись стилю smart casual з певними елементами корпоративного стилю в одязі: значки, пояси, шарфи тощо. Більше про проект можна дізнатись з презентації Ірини Козачук http://www.slideshare.net/YuliaKramareva/c-44498157
    Особливо запам’ятались відвідини бібліотек с. Ізки та Лозянське: екскурсія, виступ місцевого народного ансамблю, чудовий торт у вигляді книги, майстер – клас із ткацтва – і все це з неперевершеним місцевим колоритом і гостинністю. Схвильовані бібліотекарі, ідеально впорядкований фонд, серветки на полицях, виставки найкращих книг з фонду й творчості місцевих майстрів особливо розчулили, адже я починала працювати в бібліотеці невеличкого міста і знаю, якими зусиллями весь цей затишок досягається.
    Ми проїжджали повз бювет з мінеральною водою і мали змогу її скуштувати. Тепер я знаю, чому мінералка «Поляна квасова» так називається, бо місцеві жителі називають воду – квас.
    Нажаль, вередлива зв’язка на нозі не дозволила мені покататися на лижах, хоча дуже хотілося, проте інші учасники мали змогу потренуватися досхочу. Хтось непевно ковзав, а деякі виявили справжній талант: просто стала і поїхала! На лижах школярі провели акцію «Бібліотека – шлях до успіху».
    Звичайно, кожен ранок починався із зарядки. Скажу чесно, останню наша команда проспала, бо готували допізна домашнє завдання.
    Запам’ятався і поетичний слем, влаштований Ганною Дворною «Вірші вночі». Спеціально для нього я везла книгу віршів Ліни Костенко, але щось мені пішло не так… і, зрештою, я прочитала власний вірш. А книгу, як виявилось, прихопила для того, щоб місцевий песик поставив на неї «автограф» лапою, коли я її випадково залишила на лавці! Кожен з учасників слему читав поезію, яку підготував, потім ми по черзі писали один спільний вірш, який складався з цитат інших творів (пам’ятаєте, ми ще в дитинстві так гралися, «Чебурашка», здається, називається). Чого тільки в тому творі не було: і любов, і роздуми, і дружба, і нічна сорочка, і коса. Але, зрештою, він вийшов на диво гармонійним. Потім кожен назвав 3 емоції, які він відчув під час навчання у школі. Мої емоції якнайкраще виразила фраза, яка була модною в моїй дитячій компанії: «балдєю, шизєю і квакаю»: «балдєю» від повітря, новизни і спілкування, «шизєю» від безлічі завдань і перспектив, а «квакаю» – то ще трясуться холодні як у жаби руки після того, як мимохіть прочитала власного вірша.
    Такою для мене була II Зимова школа молодих бібліотекарів.

    1. Ганна Дворна  

      Юлю, поетичний вечір ми організували з Сергієм Мірчуком разом. 🙂 Він став невід’ємною частинкою цього вечора в організації. І саме тому слем пройшов невимушено і легко. Сергію, дякую особисто! 😉

  3. Ганна Дворна  

    Цієї школи ми з вами провели не менше 80 годин пліч-о-пліч. І встигли попрацювати головою, фізично, психологічно, командно, креативно, сучасно та звісно ж молодіжно! 🙂
    20 учасників з усієї України разом підтвердили, що Школа молодого бібліотекаря УБА – це бренд, який працює! І працює на результат! 😉
    Адже ІІ Зимова школа молодих бібліотекарів 2015 не відбулася б без Ваших ідей, прагнення ставати кращими та змінювати світ. А змінювати будь-що найкраще у команді. Сподіваюсь, що те відчуваю не лише я. 🙂
    Маю подякувати кожному з Вас за те, що включались в роботу, співпрацювали, знаходили компроміси та показали своє бачення розвитку просування меседжу “Сучасна бібліотека” в люди!
    Дякую організаторам та тренерам за силу волі, бажання ділитись досвідом та позитивність і легкість у поданні матеріалів. Разом ми – команда! І відчути себе її частиною багатого вартує.

  4. Юля Чепурко  

    Від початку я не планувала подавати заявку на участь. Якось воно мене не торкало, зпрацьовував блок, про складну ситуацію у країні, новий рік та очікування, що воно буде далі… Але організатори настільки уперто робили розсилку, що в один з останніх днів до закінчення реєстрації, я відкрила того листа і раптом зрозуміла, що це буде чудова нагода побачити нові міста, здійснити мрію про зимові Карпати та зайвий раз підтвердити власну думку про те, що навчатися треба завжди і завжди прагнути ставати кращим, більш досвідченим. Чого варті слова, якщо вони не підтверджуються діями?
    Я жодного разу не пожалкувала про це рішення! Навіть більше! Я безмежно рада, що все ж таки попала сюди. II Зимова школа молодого бібліотекаря 2015 надала мені не просто море позитивних вражень, жарти і сміх. Це був певний масив нової інформації. Інформації, що стане у пригоді для реалізації у своїй професійній діяльності за для створення дійсно сучасної бібліотеки. Конструктивні лекції і тренінги, практичні завдання, обговорення, обмін досвідом. Це були нові знайомства, розширення власного кругозору, усвідомлення, що завжди є чого прагнути.
    Я дійсно рада тому, що все це відбулося, дякую організаторам за таку можливість. Дякую усій команді та тренерам. Разом ми сила і доведемо, що бібліотеки – то сучасно і креативно! До нових зустрічей! І пам’ятайте, навчатися – то є завжди вчасно!

  5. Дария Дейч  

    Моё путешествие в “Библиотечный Хогвартс” началось ещё 31 января, когда я выехала из Одессы в далёкий и неизвестный мне Воловец.
    “Я звоню, – в Одессе дождь,-
    Ну, шо ты хошь?
    Приїжджаю в Воловець – морозець!”
    Целый день я отдыхала, читала, дышала свежим воздухом, вкусно покушала и легла смотреть свой последний предшкольный сон. Не могла дождаться утра, когда уже начнётся то, к чему я так долго готовилась!

    Водитель автобуса угостил меня эспрессо, пока мы ждали ещё пятерых молодых библиотекарей. Мелочь, а приятно!
    Почему я об этом пишу? Потому что из таких приятных мелочей складывается большое ощутимое счастье. И за это счастье спасибо Зимней школе, молодым библиотекарям, организаторам, курорту “IZKI”, погоде, дружелюбным закарпатским собачкам и котикам, жителям этого чистого и красивого края… Бесконечное спасибо. Слава Богу за всё!
    Минутка эйфории 🙂

    Добравшись в эко-домик в Изках, первым делом я узнала, что сплю на одной кровати с Аней из Черновцов. Что ж, библиотекари должны сближаться!

    На самом деле, меня пугала насыщенность программы – это ж не продохнуть… А, оказалось, что 4 дня пролетели легко, при этом польза была огромной. Не польза, а просто Халк. И зелёный. Потому что “Эко”.

    Я люблю поспать. И решила, что не буду выходить на зарядку. Но Миша разрушил мои планы, выдвинув мою кандидатуру на роль физрука. Спасибо, Миша 😉
    Спасибо Светлане Ивановне, которая не только поддерживала меня на зарядке и помогла мне во время моего тренинга, но и поставила меня на лыжи!

    Интересно, переплюну я Юлю Крамареву по длине отзыва?)

    Мне понравилось, что общение в школе было активным, дружелюбным и ненавязчивым. Таким образом, мы чудесно согрелись после подъемника с Людой Данилюк и Оксаной Микитин, совершили лыжный подвиг с Викой Лисишен, а с Юлей Чепурко мы не сговариваясь взяли билеты в Одессу в одном вагоне!
    Тема зимней школы действительно актуальна для современных библиотек. Читатели превратились в пользователей, но не все из них это знают. Для меня, как для работника национальной научной библиотеки, важно было понимание того, что реклама и пиар нужны библиотекам, – это те инструменты, которые помогут не только заполнить читальные залы, но и побудить людей быть активными пользователями множества библиотечных услуг.

    В среду, после фееричной экскурсии по лучшим библиотекам Межгорья, мы с Юлей “добили” одношкольников тренингами.
    Честно признаться, я привыкла к тренингам, которые длятся минимум 1,5 часа и предполагают активное взаимодействие между участниками. И никаких столов, блокнотов и ограничений!
    Но библиотекари оказались сами настолько креативными, бодрыми, полными идей, что мы продуктивно поработали не смотря ни на что! Хочу выразить благодарность Серёже Мирчуку за смелые и оригинальные мысли, произнесённые вслух. Тренинг прошёл не зря!

    Мой жизненный принцип: чем больше отдаёшь, тем больше получаешь. Школа молодых библиотекарей дала мне очень много – в когнитивном, эмоциональном плане. Дала возможность оздоровиться душой и телом, подружиться с интересными, целеустремлёнными, творческими людьми, пересмотреть свои взгляды на работу библиотекарей в целом и мою работу, в частности.

    Если кто ещё не заметил, красной линией в моём отзыве проходит благодарность. И я не устаю ощущать её и озвучивать.
    Спасибо моей родной Одесской национальной научной библиотеке имени М. Горького, моему руководству за то, что верят в меня, обучают и просвещают.
    Благодарю УБА за возможности и знания.
    И ещё раз напоследок закрепить эффект:
    “СПАСИБО”! 😀

  6. Люда Данилюк  

    Початок лютого ще ніколи не був для мене таким насиченим! Їхала і не знала, що чекає мене у школі ne-формату… Швидко проминули дні навчання. Приємно вражена дружною командою і тішуся новими знайомствами! А із здобутими знаннями тепер працювати легше та приємніше! Заряджена не лише позитивом, а й новими ідеями! Саме цього мені, мабуть, і бракувало останнім часом…
    Усім організаторам та учасникам дякую за приємно і з користю проведений час!
    P. S. Особливо за поетичний слем та можливість згадати дитинство (хто на чому, а я – на санчатах!)

  7. Ірина Козачук  

    Якщо вірити розрахункам Карти Google, то я подолала близько 1400 км, щоб потрапити на ІІ Зимову школу. Моя подорож зі сходу на захід і в зворотному напрямку тривала 53 години в поїздах та 16 годин в залах очікування. Але воно того варте. Чотири дні проведені у школі подарували нові знайомства, нові враження та емоції. Я поповнила свою професійну скарбничку новими знаннями, пригадала забуте, запозичила ідеї колег. Особливо сподобався формат школи, точніше, Ne-format: обмін інформацією по принципу горизонтальної комунікації «рівний-рівному», застосування різних навчальних технік, командна робота, практичні вправи а також активний відпочинок. 24 години на добу в режимі on-line, навіть, коли переривались на сон, мозок продовжував генерувати ідеї Дякую всім за надану можливість навчання у школі та за приємно проведений час!

  8. Анна Яскульська  

    ІІ Зимова школа “Ne-format” – це просто супер. =)) Шторм вражень, море нових знайомст. Це незабутнє дійство дало мені можливість спробувати себе, як тренера.
    Я, “як губка” вбирала інформацію, аналізувала, те що вже зроблено нами, як установою на шляху реклами.
    Школу варто відвідати хоча б раз для того, щоб отримати заряд енергії, стимул для роботи та безліч ідей.
    P.S. Дякую за просто неперевершено проведений час: навчальний процес та вільний час. Окреме дякую організаторам школи за справді дієву форму навчанння.

  9. Аріна  

    Я довго збиралася з думками, бо відразу з поїзда потрапила у вир сесії: на пари та екзамени))) Тепер сесія закінчилася і настав час аналізувати та повертатися до роботи з набутими знаннями та досвідом)
    Зимова школа була надзвичайна! Вона мене здивувала та показала багато можливостей. Гадаю, вона дещо змінила мої погляди та саму мене.
    Періодично всі ми зустрічаємося з песимізмом, зневірою, опускаємо руки та думаємо про те, як усе погано (особливо в нашій професії). До цього моменту я не часто зустрічала молодих бібліотекарів, які мають схожі погляди та мріють змінити ситуацію, яка склалася.
    У школі я переконалася, що не я одна така, що є дуже багато людей, які докладають безліч зусиль, мають стільки талантів та багато роблять для своїх бібліотек та бібліотечної справи. Зустріч з такими людьми надихає. Кожного разу, коли у майбутньому виникатимуть проблеми чи підкрадатиметься песимізм, я буду згадувати школу та активність людей, яка може подолати все.
    Багато матеріалів та завдань на неймовірній швидкісті також дають новий досвід, адже іноді монотонність щоденної роботи змушує звикнути до спокійного темпу. Швидкий темп допомагає відволіктися від перфекціонізму та дивитися на речі ширше.
    Зимова школа допомогла не тільки у професійному плані, а й в загальному розвитку. Як я вже згадувала на поетичному слемі – Радість, здивування, страх.
    Страху було багато – страшенно боюся висоти – постійно каталася на підйомнику заради гарних фото, боюся лиж та висоти – каталася на лижах, боюся поїздок по гірським дорогам – автобус зламався на півдорозі))))
    Все це зробило мене більш впевненою у собі (як і обіцяли на тренінгу впевненості!)))
    Поетичний слем (якому я спочатку зовсім не раділа) виявився щирим та приємним. Особисто я не люблю читати вірші, але коли читають люди, яким це подобається, та читають від душі – це дуже приємно!
    Усі тренінги були цікавими та пізнавальними, їх усіх хотілося слухати довше та докладніше, незважаючи на втому.
    Хочеться подякувати як організаторам, так і учасникам за цю надзвичайну подію!

Коментарі закриті.


Neformat
Зимова школа молодого бібліотекаря УБА 2015