Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
Зимова школа молодих бібліотекарів: екватор навчання – ми тепер команда!

День третій – екватор школи #libschool – піддався зранку не усім.  Встати на зарядку вчасно вдалось більшій частині, менша ж – підтягнулась наприкінці, навіть наш невтомний фізрук трохи проспав початок, тому сьогодні зарядку вела я. 😉

Після сніданку, на Уроці 8. Плануй, дій, перевіряй: ІТ-технології у проектному менеджменті, ми нарешті познайомились з Миколою Вірстюком не лише як одним з двох головних організаторів Школи молодого бібліотекаря УБА, а і як з нашим тренером.

Я раніше не задумувалась над доцільністю використання ІТ у проектуванні тієї чи іншої справи – зовсім інше діло, коли тобі у деталях показують навіщо ж це таки потрібно! То добряче задумуєшся над тим, щоб спробувати й собі таким побавитись. 😉 Бо, наприклад, щоб організувати трансфер автобусом для учасників Зимової школи в одну сторону, необхідно зібрати не менше чотирьох офіційних документів: а хіба про це пам’ятатимеш, коли готуватимеш презентацію школярам до свого уроку? От саме тут на допомогу приходить, на авторитетну думку нашого тренера, який фактично закохався у цей інструмент, найкраща і найлегша у користуванні на сьогодні веб-програма «Бітрікс 24» . 🙂 До неї можна занести усі дані про проект, розподілити виконуючих обов’язки, скласти календар дій, завантажити файли та відслідковувати етапи виконання завдань у відсотковому відношенні тощо. Програма покаже, що і до якого моменту треба виконати, підкаже, за яке завдання взятись першим та не дасть завалити величезний проект, коротко кажучи! 😉

1

Користуйтесь плануванням, організацією та контролем безкоштовно у хорошій програмі, маючи доступ будь-де! 😉

2

Найголовнішими словами, які намагався донести до нас Микола Вірстюк, стала його крилата фраза: «Відчуйте себе богами своїх проектів. Керуйте проектами з небес, а не з землі!» #libdayUA

1

Завершивши цей урок відносно швидко, ми мали час повернутись до вчорашньої теми «Партизанський маркетинг» від Оксани Бояринової: ми разом з тренером з’ясували головні переваги/характеристики такого маркетингу, який вкладається у слова «вчасно» і «в потрібному місці». А також переконалися, що наші співробітники – найкращі рекламні агенти нашої ж бібліотеки! 😉

Під час Уроку 9. Акули пера, або Основи бібліотечної журналістики Ярослави Сошинської я замислилась над однією з її перших фраз, про те, що хороший матеріал – це короткий матеріал (3-4 абзаци). Виникає думка: а чи зможу я сама так написати? Бо Ви ж читаєте мої думки повністю. 😉 Як згодом виявиться вже вдома, щоб зацікавити журналіста, можна вкластись у розмові з ним і в один абзац, але ми зараз з Вами поринемо у тонкощі тренінгу пані Ярослави, яка наголошувала, що завдання журналіста полягає в тому, щоб забезпечувати громадян точною й достовірною інформацією.

1925068_1469158753303236_1653207322_o

Новини мають бути оперативними! – і це головна умова для будь-якого повідомлення! Запамятайте! Не запамятаєте – краще запишіть собі великими літерами і повісьте над робочим столом! Це важливо! Ніхто через тиждень не читатиме того, що Ви робили два тижні тому. 😉

У репортажі головна мета – привернути увагу аудиторії до факту, оперативно. Але як донести Вашу думку ефективно? Відповідь – впливайте на емоції! Окрім того, Ви повинні чітко уявляти Вашу аудиторію! P.S. А Ви мене розумієте? Я правильно уявила свою аудиторію? Чекатиму Ваших коментарів. 😉

Коментар – говорить сам за себе: піднімаєте себе зі стільця і йдете до людини, яка є компетентною у тому чи іншому питанні за поясненням.

Під час написання інтервю важливо точно передати інформацію та узгодити її з тим, хто давав Вам таке інтерв’ю.

1937805_1469159386636506_784463942_o

У статті необхідно «заховати» діамант, щоб зацікавити читача. 😉

Есе (тут же й нарис «живе») Ви зараз читаєте. 🙂 До речі, як Вам моє вільне трактовання, мій характер написання? Цікаво ж, почути Вас, моїх читачів! 😉

І нарешті подкаст – це звуковий/відеофайл, який розповсюджується безкоштовно через Інтернет для масового прослуховування/перегляду.

Чому так детально зупиняюсь на цьому уроці, запитаєте Ви? Бо це більше, ніж просто важливо! Якщо ми не навчимось правильно подавати інформацію про себе, то хто ж це зробить за нас?!

Далі за програмою у нас Урок 10. Бібліотека і PR: формуємо позитивний імідж разом з Оксаною Бояриновою. Так от тут, як наголосила тренер, необхідно чітко розмежувати поняття «реклама» і «PR». Бо реклама – це коли самі говоримо, що ми найкращі, а PR – це коли про нас так говорять. Головним завданням PR-менеджера є створення стійкої ділової репутації бібліотеки.

1959054_1469160333303078_1413853332_o

Намагайтесь призначити одного працівника бібліотеки відповідальним за цей напрям. У нього завжди має бути напоготові інформаційна папка для ЗМІ з матеріалами про Вашу бібліотеку. Адже основний інструмент PR-менеджера – не що інше як інформація!

Щоб зацікавити журналіста, використовуйте прийом «промова в ліфті» (коротко про найголовніше за 60 сек.) і будьте готові до роботи у кризових ситуаціях заздалегідь.

Ось він, довгоочікуваний Урок 11. Щасливі разом: створення згуртованої команди, який з нами проводила Анна Римаренко. У гірськолижному комплексі ми розраховували на сніг сьогодні, але не так сталося, як бажалося (от Вам і кризова ситуація на практиці ;)). Щоб ми ефективно почали працювати як команда, я б поставила цей тренінг першого ж дня! Але зараз я граю за правилами організаторів, тому ділюсь неймовірною насолодою від цього тренінгу, бо «справжня команда – це люди, які компенсують один одного.  Команда – команда, коли вона – система. А кожен елемент у системі потрібен».

1969623_1469160539969724_683861987_o

Щоб ми повірили у слова, які я цитувала щойно, тренер поділила нас на частинки єдиного організму (мозок, серце, печінка, легені, шлунок, нирки) – і понеслось!

1911528_1469160806636364_673541824_o

Нас стільки разів «перемішували» один з одним, що важко згадати з ким, в якій команді, на якому завданні і коли ти був, але я все ж встигла щось занотувати, наприклад: об’єднавшись органами в єдиний організм, треба було передати певне почуття. Не дивно, що любов стала улюбленицею публіки. 😉 А таких казок, які понаскладали наші молоді бібліотекарі, Ви більше ніде не почуєте: щоб разом уживались Їжачок у тумані, Червоний Капелюшок, Попелюшка, Лисичка та Бридкий «Я»? Де Ви ще крім нашої школи про таке почуєте?! 🙂

14 13 12 11 10

А домашнім завданням стало формування Я-повідомлення: «Я відчуваю (що саме), коли відбувається (що саме)».

На завершення цього трьохгодинного тренінгу, ми ділились враженнями: учасники отримали заряд позитивного настрою, поваги, вміння вислухати, додали кілька десятків років до життя, отримали колосальний досвід роботи у великій команді, а найголовніше, коли смайлик дійшов до мене, я запропонувала самим собі поаплодувати, якщо вважаємо, що стали командою, оплесків школярам було не шкода, бо командою ми таки стали! 😉

Останнім, офіційним за програмою, був Урок 12. Щоб бібліотека була як картинка – потрібні моніторинг та оцінка, який проводив Микола Вірстюк. Коротко кажучи, моніторинг – це постійне відстеження, а оцінка – зріз в певний момент часу. І цей тренінг знову похитнув моє уявлення з цих питань, бо за народною мудрістю, яку дуже полюбляє наш тренер: «Той, хто невдало планує, планує невдачу».

Неофіційний Урок, але дуже важливий для нас, Розробка ефективних презентацій від Миколи Вірстюка. Хтось тут почув щось абсолютно нове, а хтось закріпив пройдений матеріал. Найкраший формат слайду, за версією тренера, це один рядок тексту згори і одна велика картинка, яка підкріплює ці слова! Будь-який шрифт, менший від 24 розміру, замалий! Переконайтесь, що текст читабельний! Уникайте недоречних анімацій! Але пам’ятайте про те, що слайди не гарантують успішність презентації – її гарантує доповідач!

А щоб наситити нашу уяву і на помилки навіть рука не піднімалась, тренер продемонстрував нам галерею хороших, поганих і жахливих слайдів.

На цьому серія уроків тренерів завершилась, але не завершились консультації, допомога та підтримка! Вони вклали у нас сили, знання і тепер ми маємо показати віддачу! 🙂

Цього вечора кожен чітко знав, що йому треба робити на завтра, бо завтра увесь день залежатиме від нас самих, тренери лише у поміч. На ніс «насувається», а у серці вже «стукотить» День закоханих! 😉 =*

Учасниця Зимової школи,

бібліотекар Запорізької обласної бібліотеки для юнацтва,

Дворна Ганна

13.02.2014

Neformat
Зимова школа молодого бібліотекаря УБА 2014