Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
Підкорили Говерлу – попереду нові вершини – тренерські

Друга Літня школа молодих бібліотекарів УБА стала продовженням тренду «Ne-формаt», який було започатковано минулого 2013 року. Але продовження не означає повторення, адже нова школа у Буковелі мала на меті допомогти молодим бібліотекарям швидко та легко адаптуватись у професійному бібліотечному середовищі та сформувати власну активну дієву позицію.

А відтак, третій день Школи розкривав нові горизонти перед молодими бібліотекарями та ставив підкорення нових вершин у приорітети для принаймні шести школярів, які проводили зранку майстер-класи з запропонованих ними особисто тем під час «Майстерні школярів». А це означає, що цього ранку вони підкорили ще одну бібліотечну вершину – тренерство.

«З чого починається бібліотека, або чому важлива мотивація» – майстер-клас від Ганни Дворної, який змусив школярів заворушитися і задуматись над мотивацією своєї бібліотечної діяльності, життєвої позиції, а головне зрозуміти, що саме змотивувало подати заявку на участь у Літній школі та загалом почати працювати у бібліотеці. Було розглянуто наступні види мотивації та мотивації перебування у Школі:

–         особиста мотивація;

–         професійні зв’язки як мотивація, адже де ще буде можливість познайомитись та поспілкуватися з бібліотекарями з різних регіонів України, отримати від них новий досвід та обмінятись власними напрацюваннями;

–         самореалізація як мотивація: участь в Школі дасть можливість особисто реалізуватись в професійному плані;

–         гроші, адже кожен школяр для участі в навчальному проекті витратив з власної кишені 700 грн.;

–         кар’єрне зростання як мотивація, адже після проходження навчання у Літній школі окремі бібліотекарі зможуть стати вище у професійному плані.

Тема майстер-класу викликала шалену дискусію та коментування, адже мотивація у кожного з нас була різною, а деякі вище перераховані аспекти не розглядались як мотиваційні раніше.8233

Отож, «мотивація» від Ганни Дворної розворушила школярів для подальшої роботи як в школі, так і під час інших п’яти майстер-класів.

«Створення позитивного іміджу сільської бібліотеки», на основі досвіду роботи публічно-шкільної бібліотеки с. Грем’яче Рівненської області – це майстер-клас, за який взялась я особисто.

Хотілось поділитися своїми секретами бібліотечної роботи та показати, що й сільська бібліотека може працювати ефективно на благо громади села, використовувати сучасні інструменти роботи та впроваджувати деякі інновації у свою діяльність. Як результат – популярність бібліотеки як серед жителів населеного пункту, так і серед бібліотечної громади України. І навіть працюючи у сільській бібліотеці, можна досягати професійних вершин та стати  прикладом наслідування для інших.8324

Олександр Коган під час свого майстер-класу ознайомив усіх з особливостями публічних виступів, а саме з окремими деталями у виступі: міміка, жести, інтонація та словами доповідача. Адже темою, яку він презентував була «Навички вербального і невербального спілкування, виступ перед аудиторією». Проаналізувавши критерії, за якими оцінюються виступи ораторів, виявилось, що з усього сказаного тексту люди сприймають лише 7%. Тому варто доповнювати свої публічні виступи правильними жестами та мімікою, адже це аж 55% від сприйнятого виступу. Також важливим інструментом виступу є інтонація, з якою доповідач доносить своє повідомлення до аудиторії, адже це 38% сприйняття інформації. І загалом вийшло, що перед виступом варто обдумати всі моменти своєї поведінки:

–  слова, які ви будете говорити;

–  міміку та жести, якими ви будете доповнювати сказане,

– інтонацію, за допомогою якої Ви зможете акцентувати увагу на головних моментах виступу.8246

Наступним, не менш цікавим, майстер-класом став виступ Марії Сахарової на тему «Як вести бібліотечний блог цікаво та доступно?».  Як виявляється, щоб вести блог потрібно досить добре попрацювати і вивчити правила успішного блогінгу. Насамперед потрібно обрати платформу, на якій розміщуватиметься сам блог та визначитись у якому стилі будуть ваші пости.

Не менш важливий момент при створенні блогу є обрання цільової аудиторії, визначення основних компонентів та складових блогу. І як сказав Білл Гейтс «Контент – це король», тому варто задуматись над тим, який контент буде заповнювати ваш бібліотечний чи особистий блог.

А також не треба забувати про такі моменти як: шрифти, абзаци, вирівнювання. І краще аби Ваш блог мав власний стиль, який вирізняв би із загальної маси блогів, що уже існують у бібліотечній блогосфері.8297

І головна порада при написанні постів на свій блог «Пишіть емоціями, а думайте головою!»

А далі, в продовження «Майстерні школярів», Вікторія Польова ознайомила школярів як правильно писати та редагувати тексти, які ми постимо на блогах та бібліотечних сайтах, адже тема її майстер-класу «Редагування текстів. Плагіат та рерайтинг». Тут не головне сісти й написати статтю на сайт, блог чи інший ресурс, аважливим є редагування та вичитування. Ви думаєте мене не вичитують? Як є час, то команда Молодіжної секції УБА вичитує один одного перед публікаціями, адже погляд зі сторони, часом, кращий.

Вікторія поділилась практичними порадами при редагування текстів, які варто взяти на замітку тим, хто пише статті:

–         скорочувати;

–         подавати достовірну інформацію;

–         використовувати зрозумілі слова та не обтяжувати текст.

Крім того, під час майстер-класу всі дізнались різницю між плагіатом та рерайтингом. Якщо ви хочете вести авторський і унікальний блог чи сайт, то не рекомендується привласнювати чужі напрацювання. Але іноді в мережі трапляються дуже цікаві теми для публікацій, які хочеться перепостити чи переписати. Тут у дію вступає рерайтинг – переписування статті своїми словами таким чином, щоб створити власний і унікальний текст. Для перевірки унікальності та плагіату написаного тексту в мережі Інтернет існують онлайн-програми, окрім того, є програми, які перевірять Вашу орфографію.

Проте є дещо важливе, на чому наголосила Вікторія: «не зловживайте рерайтингом та плагіатом.» Вчіться писати самостійно, напрацьовуйте власну унікальність, пишіть достовірно і перевіряйте факти – тоді Ваша аудиторія повірить Вам.8309

В продовження діяльності «Майстерні школярів», Наталія Маїло поділилась рецептом своєї бібліотеки, яка взялася за проект «Шукаю роботу в Інтернеті».  Під час майстер-класу було переглянуто ряд запропонованих сайтів для пошуку роботи, друковані інтернет-видання та форуми про роботу. Серед запропонованих онлайн-ресурсів для пошуку роботи, варто відмітити сайт «Державної служби зайнятості», як офіційної інституції по даному питанню. Крім того для пошуку роботи варто використовувати соціальні мережі як найдоступніші онлайн-ресурси для передачі інформації.8316

На завершення Майстерні на всіх чекав майстер-клас від Надії Калашникової «Audacityвільний багатоплатформений редактор файлів». Ви ще не використовуєте цей аудіоредактор для реклами послуг бібліотеки? Тоді беріться за освоєння – це легко і просто, і головне, що програма є у вільному доступі в мережі Інтернет. Так на прикладі проекту «Ігроландія», було представлено використання редактора для створення цікавих та корисних аудіофайлів.

Під час майстер-класу було оглянуто основні опції програми: функції, інтерфейс, використання онлайн конвертору та сам процес редагування  і створення аудіофайлу, який в подальшому можна використати в роботі бібліотечного радіо.8340

Школярі-тренери використали більше відведеного їм часу, але на те у нас і Ne-формат, аби донести до команди необхідне, подискутувати та засвоїти знання, які підготували коллеги. Бо навіщо тоді «Майстерня школярів», якщо під час неї ти не розкриваєш обраної теми?

Лариса Лаптєва,

член Молодіжної секції УБА,

завідуюча бібліотекою с.Грем’яче

Рівненської області

29.08.2014

Neformat
Літня школа молодого бібліотекаря УБА 2014