Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
Командна робота – як це, готові побачити? ;)

Одразу після завершення “Майстерні школярів” від Олени Сльозки закипіла справжня командна робота. Бо, напевно, невистачало спільного проекту задля того, щоб до роботи включився кожен школяр.

Отримавши таку нагоду, менше, ніж за годину, була розроблена стратегія роботи в групах, розподілені ролі, визначений головний меседж, який ми хотіли донести до громади, продумані форми та місця передачі інформації людям, сформована PR-кампанія і окреслений результат, до якого має прагнути ввесь колектив школи, знаючи при цьому хто саме і за що контретно відповідає.8394

А тепер найцікавіше: коли ти зупиняєшся посеред вміру галасливого конференц-залу і наглядаєш за тим, як одна група малює плакати, інша – пише листівки, хтось креативить, хтось надуває кульки, а хтось вирішує організаційні питання за всіх, беручи на себе відповідальність за нас. І цей приємний шурхіт, майже без розмов, коли кожен точно знає, чим він зайнятий – оце справжній “звук” працюючої команди – це неймовірно!

8423

Відправляючись до місця втілення у реальність наших ідей, ми провели невеличку репетицію. Як Вам наше серце, яке об’єднує Україну і кожного учасника як члена команди? 😉Пыдготовка до флешмобу МС

Згадуючи ввечері те, що відбувалось під час проведення флеш-мобу “Єдина Україна”, розумієш, що все було неідеально, тобто хтось трохи розгубився, хтось почав робити те, за що не відповідав, але вже за кілька хвилин школярі “взяли в обійми” серцем кілька десятків людей, які тримали в руках листочки з назвами своїх міст і всі разом ми прокричали на весь Буковель, що Україна – єдина! І після цього, забуваються будь-які недоліки чи помилки, бо наступає момент абсолютної задоволеності від того, що з тобою відбувається, де це проходить і яку насолоду ти від цього отримуєш.Эдина Україна

Далі ми провели конкурс малюнків з дітками на тему “Дитяче бачення буккросингу як книги в обігу”: тут душа літала при вигляді татусів з мамами, які допомагали дитині малювати книжку – це справжнє піклування, а ми приготували дітям у відповідь наші щирі посмішки та цукерки. 🙂8481

Опісля цього хтось пішов відпочивати, але!.. була група, яка на гірських підйомниках підкорила ще одну вершину Карпат – гору Буковель і там залучала громаду до буккросингу “Книга в тренді”, який організовано у холі готелю “Патковський”. Ви молодці! 🙂OLYMPUS DIGITAL CAMERA

А тепер уявіть вирази наших облич, коли ми повернулись до готелю і помітили, що на столику буккросингу залишилось всього лиш 2 книги, хоча звечора їх там було більше п’ятдесяти! Оце швидкість поширення інформації! І результат не забарився! Значить ми все вірно зробили і це працює. 🙂8571

Відпочивши, ми повернулись до конференц-залу, де на нас чекав тренінг від Олени Сльозки “Бібліотечні послуги – від незвичних до реальних”, під час якого ми спочатку переглянули презентацію про інноваційні послуги, роздумуючи настільки інноваціними вони є? 🙂 І згодом працювали в двох групах: одна з яких створювала модель основних бібліотечних послуг обласної бібліотеки, інша – районної. І звісно ж не обійшлось без аналізу: які з послуг є суто бібліотечними, а які небібліотечними. Отут приходить розуміння відповіді на питання: хто ще є Вашими конкурентом у наданні схожих послуг? Ви ж не бажаєте перетворити бібліотеку на аквапарк, вірно?

Згодом, ми сформували уявлення про те, скільки потрібно персоналу обласній та районній бібліотеці для надання якісних послуг, які ми розробили, а також визначили компетенції бібліотекарів, яким має відповідати персонал таких бібліотек. А тепер питання до Вас: наскільки персонал Ваших бібліотек відповідає потребам сучасного користувача?8582

І щоб згуртувати школярів після дебатів з попередніх завдань, ми малювали сучасного бібліотекаря, показуючи на фліпчарті креатив від кожного учасника школи, вийшло…так собі…для звичайного сприйняття, але це був лише варіант нашої фантазії та розслабляючий момент. 🙂

Цей тренінг варто було провести зранку, перед початком роботи в команді, чи навіть у перший день, аби ми одразу відчули людей навколо нас, проте дві з половиною години пролетіли в мить, а це означає, що сумувати і відволікатись було ніколи і ми отримали результат – командну роботу.

І перед тим, як кожен з нас пішов розробляти нову інноваційну послугу для своєї бібліотеки, ми трохи помандрували бібліотеками Америки з Оленою Сльозкою під час тренінгу “Подорожуємо Америкою: кращий досвід бібліотечних послуг” – головна ідея, яка відклалась мені в голові, це те, що все інноваційне вже колись було і зараз просто перетікає у “нову” форму; і захопили до подорожі бібліотеки Європи з Ярославою Хіміч під час тренінгу “Подорожуємо Європою: кращий досвід бібліотечних послуг” – тут можу зазначити, що за кордоном у бібліотеках розширють простір і виходять за рамки нашої свідомості, розміщуючи бібліотеку, до прикладу, у торговому комплексі. 🙂

Це був останній спільний вечір для школярів, коли кожен встиг розробити нову біблітечну послугу для вранішньої презентації, і побути у колективі, і насолодитись вечірнім прохолодним повітрям.

P.S. Дякую усім учасникам, тренерам та організаторам школи за чудову можливість знову розширити межі 24-х годин надзвичайно насиченим на події днем. 😉

З любов’ю,

Ганна Дворна,

учаниця ІІ Літньої школи молодих бібліотекарів УБА,

бібліотекар методико-бібліографічного відділу

Запорізької обласної бібліотеки для юнацтва

29.08.2014

Neformat
Літня школа молодого бібліотекаря УБА 2014