Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
II Зимова школа молодого бібліотекаря УБА: день перший

Щоденник – це стан душі. І щоб наповнити його усіма барвами, зібраними зовні, інколи треба час. Такий час знадобився і мені, бо сьогодні рівно місяць як завершилась ІІ Зимова школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації.

Але пам’ять і записи мені не зраджують. Тож пропоную зазирнути у мій світ та подивитись на школу ззовні і зсередини. Поїхали! 😉

Дібратись до Еко-курорту “Ізки”, який знаходиться в Міжгір’ї Закарпатської області 2 лютого 2015 року видалось не так легко для кожного, особливо вразила дистанція в останні 20 км, під час якої заглох перший автобус з учасниками школи. Нічого, вийшли і прогулялись Карпатами вранці – те, що треба для міських жителів.

Тут є особливий момент: якщо Ви ще не були у Карпатах, особливо зимових, то відвідайте. А приїхавши, зупиніться, встаньте на височині (по можливості), закрийте очі – наповніть легені повітрям, вікритийте очі – і рівномірно озирніться навколо, сніг, сонечко, гори – простір. Оце справжній простір для навчання, розвитку, виходу “за межі” та усвідомлення себе частиною світу і світу – в собі!

Перша зустріч у конференц-залі, перші теплі обійми, посмішки, оригінальна посвята для новачків 😉 і знайомство: цього разу були хмарки, стікери та “зіг-заг” 😉 і ми ділились своїми можливостями у школі, Молодіжній секції Української бібліотечної асоціації та “за межами” лише бібліотечного. 🙂6179

Одразу після знайомства та організаційних питань ми об’єднались у 3 команди і з нетерпінням очікували вечора, аби отримати завдання для команд.

Урок 1-ший школи , головною темою якої стали реклама та піар, стартував від Лариси Лугової “Хто на світі всіх миліше? Або декілька слів про імідж бібліотеки”. Деталі у створенні обличчя для бібліотеки в очах користувачів – це інструмент запам’ятатись відвідувачеві з можливістю бажання повернутись саме до Вас! Бо імідж – мистецтво керувати враженням. І Львівська обласна бібліотека для дітей керує враженнями за допомогою “родзинок”. Ось кілька з них:

  • Бібліотекарі вчаться завжди.
  • Бібліотекар – це звучить гордо!
  • Бібліотека – це звучить всюди.
  • Бібліотека – це двері, відкриті для всіх!
  • А де бібліотекар? – Пішов у люди, як наприклад, заувага від учасника школи, Артема Земляного з приводу того, що Дніпропетровська цетральна міська бібліотека приходила до хлопці з АТО у госпіталь. Хто з Вас ще не встиг того зробити? – Раджу, адже Запорізька обласна бібліотека для юнацтва також цим займається. Думаю, що нас таких бібліотек і бібліотекарів – багато, бо це важливо саме зараз!
  • У цьому контексті “родзинка” – бібліотекар – не тільки бібліотекар, а ще й волонтер.
  • Бібіліотека переводить годинники (наприклад, бібліотечні ночі, “Вечірній абоненемент”).
  • “Ідейки” (наприклад, взяти парасольку напрокат, місце для велосипеду, затишний куточок для читання).
  • Бібліотека починається з…і далі – прямо завтра 🙂 зробіть перестановку у відділі, змінюйтесь – так Ви робите бібліотеку живою!
  • “Корпоративчики” 🙂
  • Всі в Мережу! 😉

6225

Сучасні бібліотекарі творять навколо себе сучасний простір з безліччю можливостей – скористайтесь шансом змінити світ, змінюючи свою бібліотеку!

Далі був тренінг від учасниці, Юлії Крамарєвої, “Мотивація бібліотекаря як запорука його професійного розвитку”. З розроблених тренінгових матеріалів Антоном Макухіним у інтерпретації Юлі, ми дізнались про формулу супер мотивації, за якою кожен з нас може зрозуміти навіщо йому потрібна та чи інша справа.

6283

Але те, чого не навчить жодна формула: Ваші проекти мають бути потрібні в першу чергу саме Вам! Бо керівник проекту – завжди одна людина.

Урок 2 “Не паримось – піаримось! Бібліотечний PR” від Оксани Бояринової та Артема Земляного. Тут важливо усвідомити, що за допомогою PR-інструментів організація впливає на думки. PR – побудова правильних комунікацій між компанією та цільовими аудиторіями.

6325

PR – це довгострокова робота, тому Ви маєте йти на діалог, не лише заводити зв’язки, а й підтримувати їх, маєте не боятися називати проблеми, якщо Ви щось почали робити – робіть це, бо це довіра до Вас, любіть громадськість!

Працюйте як зі ЗМІ, так і з громадськістю та соціальними медіа, бо якщо Ви зараз мене читаєте, то значить канали поширення у мережі спрацювали і до Вас дійшла цінна інформація з перших вуст. 😉 А це означає, що слова Сема Блека діють: “PR – Паблік різейшинз – це мистецтво і наука досягнення гармонії за допомогою взаєморозуміння, заснованого на достовірній інформації”.

На сьогодні, одним з напрямків PR для сучасних бібліотек стало управління кризовими ситуаціями, бо є загрози закриття, об’єднання, переформатування. Тут головним є розуміння, що Ви маєте розробити стратегію, зібрати інформацію (особливо про опонентів), бо це основний інструмент PR-менеджера, і далі діяти у співробітництві з партнерами бібліотеки.

6338

І інформація стає цінною, коли вона допомагає прийняти рішення! Допомагайте Вашим користувачам приймати свідомі і правильні рішення – Ви у стані змінити їх світ.

Урок 3-тій від Світлани Барабаш та Оксани Бояринової “Як працювати зі ЗМІ”. Ви маєте подавати інформаційно насичені матеріали. І звісно ж добре, якщо навчите журналістів писати про Вас правдиво і якісно, але інколи можна написати про себе самостійно і віддати матеріал у публікацію.

6358

Надайте журналістам свої контакти і візьміть їх, ознайомте з прес-релізом (пам’ятаєте, прес-реліз відповідає на 5 запитань: хто? що? де? коли? чому?) та надайте інформацію про наступні проекти, які Ви реалізовуватимете скоро, підготуйте інформаційну папку, не вживайте абревіатур. Створіть картотеку контактів ЗМІ, базу публікацій.

І у рамках професійної етики, часом, журналісту треба задавати питання: “А що Ви зробили для того, аби навчити нас бути цікавими?”

А далі ми отримали довгоочікувані завдання для команд #libschool, які прямо зараз перед Вашими очима і під гасло “Реклама працює, навіть коли Ви спите” пішли працювати і навіть відпочивати першого ж вечора.

6379

Згуртована команда, нічні краєвиди, свіже повітря, зоряне небо та сніг – це казка, у яку потрапила II Winter school young librarian ULA in the first day! 🙂

6386

Добраніч і до зустрічі! Все найцікавіше – попереду! 😉

З повагою,

Ганна Дворна,

учениця II Winter school young librarian ULA,

член Молодіжної секції Української бібліотечної асоціації,

бібліотекар методико-бібліографічного відділу

Запорізької обласної бібліотеки для юнацтва

05.03.2015
Тренери Учасники Навчальні матеріали

Neformat
Зимова школа молодого бібліотекаря УБА 2015