Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
ІIІ ЗИМОВА ШКОЛА МОЛОДОГО БІБЛІОТЕКАРЯ УБА. ДЕНЬ 3 – 4

День 3

Як зробити ранкове пробудження приємним і таким, що приносить користь? У цьому допоможе заняття йогою. Для організму найбільшу користь мають саме ранкові вправи. Перевага таких занять очевидна, бо зранку наші мозки були спокійні та розслаблені, а значить – більше налаштовані на виконання вправ.
Після сніданку визирнуло сонечко, гори за вікном стали справді казковими, і розпочалася «Мотивація» від досвідченого тренера Наталії Романь.

1

Ми розмовляли про вміння критикувати і вміння підбадьорювати, малювали піраміду логічних рівнів, за допомогою якої тренер пояснила, як робити компліменти та отримати зворотній зв’язок. Чому керівники повинні хвалити публічно, а критикувати індивідуально; на що впливає ставлення керівника до працівника як до партнера, а не як до свого найманця; як здійснити розподіл зон відповідальності. Ми також дізналися, як поділяються мотиви та як розпізнати мотиви конкретної людини. Далі попрактикувалися у вмінні слухати свого співрозмовника і зрозуміли, що істина народжується саме в діалозі, а не в суперечці. Не одразу розумієш, чому це настільки важливо. Але трохи помисливши, переосмисливши… Ніби ж ми усі вміємо і говорити, і слухати.. Та чи завжди чуємо? Чи усвідомлюємо важливість переконань іншої людини, а це потрібно, це дуже важливо для розуміння її дій та для того, аби працювати разом.

2

Після короткої перерви – урок 8 «Іноземні мови: як стати поліглотом», що складався із теоретичної та практичної частин. Для чого потрібно вивчати іноземні мови? Як по максимуму використовувати можливості нашої пам’яті? Ми дізналися, скількома мовами володіли Іштван Дабі, Агатангел Кримський, Григорій Кочур, Анна Ахматова та багато інших відомих особистостей, та як їм вдалося їх вивчити.
Ось декілька порад від тренера Олени Леонідівни:

  • вмотивуйте себе для вивчення іноземної мови;
  • звикайте до звучання мови – слухайте музику, дивіться фільми мовою оригіналу;
  • знайдіть партнера для вивчення мови;
  • чітко пам’ятайте мету;
  • розважайтесь – використовуйте мовні ігри, щоб запам’ятати слова, клейте на предмети стікери;
  • поводьте себе як дитина і не бійтеся помилок, не будьте самокритичні. Потрібно пересилити свій страх і залишити свою зону комфорту.

3

По обіді – підйом на витязі на гору, забави у снігу та практична робота в групах. Перед цією роботою дехто навіть спробував заняття типу «Стань на лижі за 1 годину», але… година закінчилась. Продовжимо іншим разом.

4

Урок 9: People number one: лідерство. Ми шукали лідерів (чому потім аж самі були не раді).Тренер Наталя запропонувала кілька незвичайних ігор, це було весело та пізнавально. Новим досвідом для більшості з нас була робота із метафоричними асоціативними картами (МАК). Але про це, за озвученими тренером правилами, не можна розповідати. А спробувати дуже раджу.

5

Пізній вечір 4 лютого – свято для справжніх шанувальників світу магії, бо розпочинається Всесвітня ніч Гаррі Поттера. До цієї події організатори підготували для нас безпрограшну лотерею з подарунками, на яких обов’язково був символ Школи молодого бібліотекаря УБА – сова.
Після цього ми продовжили роботу над завданнями. Деякі команди – аж до ранку. Без Гаррі Поттера, на жаль. Втім, нам і без чарів креативу будо достатньо.

 

6 7

День 4

Знову сніжно і сонячно. Після сніданку розпочались презентації виконаних завдань. Домовленість про партнерство бібліотеки з банком у першій команді відбувалася в кабінеті самого Ігоря Валерійовича Коломойського.
8
У форматі ток-шоу ми переглянули суперпропозиції від бібліотеки для туристичного агенства. І багато з них насправді можна використати у подібному партнерстві.
9
Також усім сподобався проект «Букаграрій», який бібліотека створила для співпраці із агропромисловою компанією із оригінальною назвою «ОВЕС and ПрогреС».

10

Після презентацій було обговорення ідей колег та підведення підсумків. Не встигли й оком зморгнути, а вже – закриття ІІІ Зимової школи, вручення сертифікатів. Аплодисменти засновникам-організаторам, тренерам, школярам. Але нащо ті аплодисменти – обіймаємо вас міцно, раді, що були поруч з вами!

На завершення найенергійніша учасниця школи Тетяна Венгрова підготувала для нас вправу ” Его-масаж”. Виглядає це так: учасникам до спин прикріплюють аркуш і вони пишуть один одному побажання та враження від спілкування. Це було дуже емоційно, щиро. І якщо колись раптом на душі стане важко, чи якась із справ піде не так, то для підбадьорення потрібно буде тільки глянути на цей аркушик і посміхнутись. Кожен скаже собі: «Усе мені вдасться!» Дякуємо тобі, Тетянко.

11

Усе-усе, чому ми навчалися, як спілкувалися та що відчували не увійшло до цього щоденника. Бо я не знаю, чи це можливо. Хто ще не з нами – долучайтеся, ми будемо раді бачити вас у наступній бібліотечній школі. А хто не поїде – буде читати ось такий щоденник. І – to be continued…

12

P.S.: але, все-таки, трішки більше читайте у засобах масової інформації – стаття або фоторепортаж про участь у заході та розміщення його в одному з українських ЗМІ було одним із завдань для учасників.

11.02.2016

Neformat
Зимова школа молодого бібліотекаря УБА 2016