Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
II Зимова школа молодого бібліотекаря УБА: день другий

Другий день школи, 3 лютого 2015 року, почався з “підзарядки”. 😉 Для кожного вона своя: хтось таки вийшов на зарядку у сніг – їх більшіть :), хтось фотографував все це дійство та знімав відео – нас таких меншість :), але ми прокинулись і це найголовніше. Пройшов місяць, а той сніжний зимовий ранок все ще у мене перед очима у такому варіанті – насолоджуйтесь.

FotorCreated

І перший тренінг на свіжу голову від учасниці Анни Яскульської “Популяризація книги традиційними та інноваційними формами роботи”. Якщо Ви активно залучаєте користувачів до певних бібліотечних “цікавинок” (залишити відгук на плакаті чи ще щось), то Ви вдихаєте нове життя у давно відомі форми бібліотечної роботи.

6456

Урок 4 від Оксани Бояринової “Формула успіху, або Що таке ефективні комунікації”. Навчіться розмовляти, бо без цього не буде нічого. Адже комунікація – це процес, під час якого учасники створюють і діляться один із одним інформацією, щоб досягти взаєморозуміння. А Ви комунікуєте між собою у бібліотеці, з громадою, зі ЗМІ? 😉

6481

Для того, аби отримати реакцію від аудиторії, Вам необхідно правильно до неї звернутись, розробивши стратегічне повідомлення. Яке віповідатиме на наступні 6 запитань:

  1. Що Ви можете запропонувати вашій аудиторії (які послуги)?
  2. Хто є вашою аудиторією? (повідомлення повинно говорити про Вашу аудиторію і виділяти для них цінності, які вони поважають – час, наприклад)
  3. Чого Ви очікуєте від своєї аудиторії? (вкажіть бажаний заклик до дії)
  4. Хто є Вашими конкурентами і яка Ваша позиція по відношенню до конкурентів?
  5. Винагорода (наприклад, якщо Ви дочитаєте Щоденник ІІ Зимової школи молодого бібліотекаря УБА, то отримаєте багаж нових корисних знань, перевірених школярами, а також заряд вмотивованої енергії до дії. Як вам така винагорода? 😉 )
  6. Чим підтримати заклик до дії та винагороду?

6486

Ну і власне ось Вам схема стратегічного повідомлення:

Якщо я, (аудиторія) зроблю (дія) замість (конкурентна дія), я отримаю (винагорода), тому що (підтримка).

Та приклад від Вікторії Польової, з якою ми поексперементували під час тренінгу: “Якщо я, (молодий бібліотекар) поїду (в школу молодого бібліотекаря УБА) замість (виконання рутинної роботи), то отримаю (нові корисні знання, навички, емоції та заряд енергії від командної роботи), тому що (саморозвиток для мене є важливим). Щось у цьому є, правда? 😉

Урок 5 від Миколи Вірстюка “Віруси в бібліотеці”. І як стверджує тренер: “не існує точної формули вірусного відео”. Має бути правильний поштовх, потенціал, це має бути актуально і швидко, менше 2 хв. (а краще до 30 с). Так як пройшов місяць, то можу тепер вам надати для роздумів два відео:

  • перше – приклади головних вірусних відео 2014 року;

  • друге – вірусне відео від однієї з команд школярів.

Ну як, вийшло заразити Вас? 😉

А далі разом з Вікторією Польовою ми “Генерували ідеї, стимулювали креативність” через мозковий штурм (брейнстормінг), асоціації, шість капелюхів, пін-понг, питали та “підглядали”. Загалом, я зрозуміла, що те, що щоденник пишеться мені прямо зараз – це результат того, що я знайшла одну нову пісню, під яку можу осмислювати те, що відбувалось. Бо натхнення усюди! Нотуйте усе і відчувайте світ навколо!

6556

У Карпатах достатньо було відкрити вікно, вдихнути повітря і заплющити очі, аби побачити те, до чого важко підійти у замкненому просторі.

А ми плавно перейшли до уроку 6-го від Оксани Бояринової та Лариси Лугової “Від Валентино, від Версаче, від УБА… або Брендинг по-нашому”. Де Ви точно маєте зрозуміти, що бренд – це продукт, послуга, людина, компанія або місце з певною історією; а брендинг – це постійний і неперервний процес. Бо це те, що про Вас говорять інші люди, коли Ви залишаєте аудиторію. Ви маєте виділятись! Як наприклад, це робить Українська бібліотечна асоціація (бо є деталі, які Ви впізнаєте, навіть якщо там не буде підписано, що це розробка УБА), або ще до прикладу – використовуйте героя як Львівська обласна бібліотека для дітей, бо їх Левенятко завжди з ними, а Совенятко школи молодого бібліотекаря завжди зі школярами.

І пам’ятайте, що бренд стає брендом тільки тоді, коли він починає працювати! Школа молодого бібліотекаря УБА як бренд, працює?

А поки Ви думаєте, то школярі встають на лижі і у повній готовності використовують простір навколо для підготовки книжкових мотиваторів та вірусного відео.

FotorCreated

І тут знову є момент: вибрали лижі, застібнулись, вийшли на сніг – не бійтесь. Бібліотечні тренери вміють багато чого, якщо не все. 😉 Наприклад, можуть навчити кататись на лижах. 🙂 І для тих, хто таки наважиться після першого ж разу підкорити не просто гірку у 150 м, а гору в 1500 м – є тренерська заувага: “Тільки не вбийся. І будь обережною”. Якщо я Вам зараз це пишу, значить я жива і все вийшло, а гори підкорені ще як мінімум десятьма школярами.

Покатались, відчули смак життя і за справу – урок 7 від Оксани Бояринової та Миколи Вірстюка “Таємниці успішної інтернет-реклами: креативний практикум”. Є два варіанти як і два тренери: Інтернет-PR від Оксани – розсилка прес-анонсів, використання блогів на повноцінних сайтах, on-line “петиції”; Інтернет-реклама від Колі – банерна реклама на сайтах-партнерах, спеціальних рекламних сайтах, текстова реклама, іміджева та заохочувальна реклама. У всьому цьому головне зрозуміти, що Ви маєте бути активними, але при цьому креативними, щоб Вас помітили!

6663

Останній тренінг цього дня від мене: “Якісний PR довгосторокового бібліотечного проекту: крок за кроком”. У спільно розроблених кроках створювали шкалу, разом обговорювали, сперечались, доводили свої точки зору і робили висновки. Вийшло щось неймовірне, бо це шостий тренінг за один день, всі фактично “ніякі” після всього, але ожили, попрацювали, порухались і почули один одного, а значить навчились комунікувати через сперечання, незгоди і колективні рішення. Дякую 20-тьом школярам, включаючи себе, та 4-ьом тренерам за включеність у процес!

І що – спати? 😉 Школярам не до того. У нас нічні індивідуальні заняття в групах над завданнями від тренерів. 🙂 Така робота в команді, не дивлячись на час та кількість сперечань, – варта всього!

FotorCreated_1

Дякую школярам за плідну командну роботу і за час на сон, а організаторам за гірське повітря та вид за вікном, який надихає.

Цього року у ІІ Зимовій школі молодого бібліотекаря УБА ми знову розтягували другого дня час з 24 годин на добу, як мінімум на 48 годин. 😉 Воно того варте! Добраніч.

З повагою,

Ганна Дворна,

учениця II Winter school young librarian ULA,

член Молодіжної секції Української бібліотечної асоціації,

бібліотекар методико-бібліографічного відділу

Запорізької обласної бібліотеки для юнацтва

06.03.2015
Тренери Учасники Навчальні матеріали

Neformat
Зимова школа молодого бібліотекаря УБА 2015