Call
Info
ПРО ПРОЕКТ
Школа молодого бібліотекаря Української бібліотечної асоціації – це інформаційно-освітній проект, який проводиться у форматі тренінгів з використанням інтерактивних форм навчання, майстер-класів, практичних занять та інших форм, що сприяють розвитку креативності його учасників.

ГОЛОВНА МЕТА ШКОЛИ – навчити молодих бібліотекарів розвивати свої професійні знання, уміння і навички і сприяти інноваційному розвитку тих бібліотек, у яких вони працюють шляхом створення та впровадження проектів та інновацій, аналізуючи існуючі можливості та загрози.

Символ Школи – Сова – як символ мудрості.

ОРГАНІЗАТОРИ:
Бояринова Оксана (Виконавчий офіс УБА)
Вірстюк Микола (Президія УБА, Івано-Франківська ОУНБ)
Mail
Mail

Call
Зимова школа молодих бібліотекарів: намагаємось збільшити кількість годин на добу

Стільки всього трапилось, що починаєш думати, ніби сьогодні було не 24 години, а як мінімум цілих 48. Марафон під назвою «Другий день у Зимовій школі» ми витримали з високо піднятою головою, бо якщо б на Вас звалилось стільки інформації, скільки наш мозок (і м’язи 😉 сьогодні намагався перетравити, то голова б луснула! 🙂 І саме тут відкривається друге, третє, а для мене вже й четверте дихання, поки я ділюсь з Вами враженнями.
Якщо б не майстерно оформлені, з цікавим змістом і завданнями навчальні зошити та аркуші, які спеціально для нас розробили, то стільки інформації запам’ятати і «перетравити» було б точно не під силу! 😉
З сьогоднішнього ранку і до кінця школи рівно о 7:30 у нас, як у тих Android-ів, ранкова «підзарядка» від Євгенія Кирієнка, який, оперуючи своїми знаннями і навичками боксу, вчить нас правильно дихати та розганяти кров зраночку за допомогою вправ з гімнастики. Повірте мені, на його зарядку приходять усі без винятку, адже він вміє зацікавити людину розвивати своє тіло, зміцнивши здоров’я. А ті, хто запізнюються, роблять по 15 віджимань. 😉 Уявіть лишень, як пощастило його бібліотеці! 😉

1
На Уроці 2. Горизонти успіху: SWOT-аналіз і планування, який вела Ярослава Сошинська, взявши до уваги думку кожного, розробили проблемну шкалу з десяти тем, які цікавлять бібліотечну молодь найбільше. І лаври першого місця дістались інформатизації бібліотек (нові послуги, нова техніка і програмне забезпечення та ін.), на другому опинився напрям PR-діяльності (зв’язків з громадськістю), трійку лідерів для аналізу замикає проектна діяльність.
Окрім цього, ми розбились на команди і мали здійснити за короткий час SWOT-аналіз однієї з 5-ти обраних тем : PR-діяльність, проектна діяльність, інформатизація бібліотек, фандрейзинг та адвокація. Особисто моїй команді дісталась тема адвокації – і я не можу похвалитись тим, що було легко заповнити таблицю. Поки ми виділили приблизні напрями аналізу – наш мозок вже почав підкипати, бо це не так то легко, як виглядає на папері. За словами тренера, три з п’яти команд впорались із завданням так, як того вимагає «мозковий штурм» у обмежений час, проте ще двом командам не вдалось повною мірою розкрити сильні та слабкі сторони обраних напрямів діяльності, а це свідчить, що час все ж не гумовий – і на цю тему зранку ми налаштувались не повністю.

2
Швиденько-швиденько зібравшись, ми сіли у автобусики і поїхали до бібліотеки села Козьова. Обличчя бібліотекаря пані Ольги Сомар, яка там працює, просто світиться, адже вона так пишається своїм регіоном і своєю бібліотекою. І зауважте – працюючи взимку без опалення, першою проблемою називає недостатню укомплектованість фондів. Справжня ентузіастка своєї справи, справжній Бібліотекар! Голова сільської ради Оксана Дубик надзвичайно переймається проблемами бібліотеки і високо цінує її внесок у розвиток громади.
У бібліотеці нас зустріли короваєм з теплим карпатським чаєм та печивом. А ми у відповідь організували презентацію невеличкого подарунку для них – більш ніж 60 примірників нової корисної літератури. Ці сучасні видання школярі привезли зі своїх бібліотек спеціально у подарунок місцевій громаді.

1
Окрім того, у бібліотеці ми встигли навіть відзняти відеоролик з мотивації читання – його Ви побачите згодом. Допрем’єрні покази тільки на нашому блозі! 😉 Та бекстейдж до нього – усе це обіцяє бути вартим Вашої уваги.

2
У цьому селі зовсім поряд є школа, до якої ми теж завітали, бо саме там знаходиться невеличкий музей регіону. Наш екскурсовод, вчитель історії пан Михайло Арендач у максимально стислий час познайомив нас з історією та етнографією Бойківщини.
Майстерні фото з брендовими шарфиками на виході зі школи – це заслуга нашого спецкореспондента з «гарячої точки» Михайла Скобилки! 🙂

IMG_4704
Опісля обіду я взагалі загубилась у часі та просторі: на нас чекав Урок 3. Бібліотечні проекти, під час якого Лариса Лугова підказала, що у розробників проектів має бути «таємна» мета (p.s. саме для читачів нашого блогу відкриваю секрет – звичайно ж це фінансування, яке необхідно завуалювати у проекті).
Головними тезами уроку стали слова: проблема, яку ви вирішуєте за допомогою проекту, має бути за межами бібліотеки; важливо показати власний або залучений внесок до проекту та його подальший розвиток після завершення гранту.
Одразу після того, Урок 4. Як у Стіва Джобса і краще – мистецтво презентацій. Нашим тренером була Анна Римаренко, котрій вдалось донести до нас, окрім класичних моделей презентацій, ще й тезу про те, що «гарна презентація – це індивідуальна презентація».
Не відходячи далеко від попередньої теми, на нас чекав Урок 5. Я говорю – мене чують! – технології публічних виступів. Головне для кожного оратора, за словами Анни Римаренко, чітко усвідомлювати: ЩО я говорю, ЯК я говорю, ЩО відбувається зі мною та ЩО відбувається з аудиторією. Нам випала можливість попрактикувати деякі методики подолання страху виступу перед аудиторією, наприклад, «надувний крокодил»: один з учасників надуває іншого як кульку – інший надувається, а потім його «лопають» і він випускає повітря – ця вправа була найвеселішою! 🙂
Перерва на каву – і на нас знову очікує серія тренінгів: Урок 6. Раз зернятко, два зернятко… – партнерство та фандрейзинг. Про деталі соціального партнерства нам розповіла Лариса Лугова. Чому деталі? Бо у партнерстві з кимось опиняється, я думаю, кожна бібліотека, але важливо не забувати, що партнерство – це віддача з обох сторін, а не лише з боку бібліотеки. Ярослава Сошинська рекомендувала нам, що замість слова «спонсор» використовуйте «донор», адже це краще відображає тип взаємовідносин між учасниками партнерства. А найголовніше те, що донорами не народжуються, їх виховують!
Здавалося б, останнім був Урок 7. Ефективні комунікації від Оксани Бояринової, на якому наша тренер, та за сумісництвом одна з основних організаторів школи, розкрила нам таємницю 6-ти питань для розробки комунікативного повідомлення, зазначивши, що нам краще працювати з вмотивованою аудиторією, яка хоче почати діяти і її треба лише підштовхнути.
Зазначте собі головну тезу, за якою можна створювати короткі повідомлення: «Якщо я (аудиторія), зроблю (дія) замість (конкурентна дія), я отримаю (винагорода), тому що (підтримка)». Заповнюєте пробіли у дужках – і все – Ви на вершині комунікаційних можливостей, звідки можете без проблем донести до аудиторії Вашу ідею.
Якщо Ви думаєте, що за програмою після вечері ми мали одразу вільний час, то Ви ой як помиляєтесь! 😉 Дуже багато матеріалу сьогодні ми все ж не встигли пройти, тому за спільною домовленістю у позаурочний час тренери згодились попрацювати з нами ще. 🙂 Ми розглянули підходи до стратегічного планування на основі SWOT-аналізу – дякуємо за це Ярославі Сошинській.
Та й то ще не все на сьогодні! Я ж обіцяла, що ми розтягнемо час до 48 годин. 😉 Нам необхідно було усім разом застосувати набуті навички планування і продумати наступні дії на третій та четвертий день школи – секрети залишаться секретами (до певного моменту), але голова мала працювати до 22:12. 😉 І пам’ятайте, що Ви, наші читачі, дізнаєтесь про всі секрети першими. 😉 Нагадую, що хештег Зимової школи – #libschool, слідкуйте!
Після того ми пішли розтягувати добу далі. 🙂 Можете нам позаздрити: у нас є басейн – і ми там плаваємо ввечері; нарешті долучилась і я; ще у нас є настільний футбол і настільний теніс – дуже приємно, коли тренери стають ініціаторами аматорського міні-турніру. Оксано, Колю – ви супер! 🙂 Рахунок з дипломатичних причин не розголошується 😉

IMG_4865 IMG_4867
Доба ще не закінчилась – настав час вільної програми: коли тренер бере гітару до рук і збирає навколо себе школярів, коли нічні прогулянки по вулиці стають одним з кращих видів відпочинку після напруженого дня. А найчарівніше, що за дванадцяту вже перевалило, а сучасні молоді бібліотекарі цитують напам’ять улюблені поезії.
До завтра! 😉

Учасниця Зимової школи,
бібліотекар Запорізької обласної бібліотеки для юнацтва,
Дворна Ганна

12.02.2014

Neformat
Зимова школа молодого бібліотекаря УБА 2014